Ermeni Mitolojisinde İçki ve Canavarlar Dünyası

Cevapla
HayatAğacı
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
Mesajlar: 10600
Kayıt: 15 Şub 2010, 12:19

Ermeni Mitolojisinde İçki ve Canavarlar Dünyası

Mesaj gönderen HayatAğacı » 15 Haz 2010, 20:00

ruhları ve unsurları yerli ve yabancı ile canavarlar teems Ermeni dünyası. bilmiyoruz ancak isimlerin çoğu Farsça kökenli, nasıl bu irfan doğrudan İran'dan geldiği kadar. Biz güvenle bu esrarengiz varlıkların çoğunluğu bir Hint-Avrupa genel bir dahi, evrensel karakter diyebilirsiniz ayı ele alabilir için. eski canavarlar ya da fethetti ve imha ırkların ve loş anıları olarak uzun vadede beyhude olacağını hiçbir girişimde yerel bunları açıklamak için, öylesine. Bu ve sürekli yaşayan mitolojisinin şubesi hayati biri belirgin özelliği, temel öğelerinden dünya çapında uyum olduğunu. Isimler, yerler, formlar, kombinasyonlar gelebilir ve gider, ama hikayelerin değişik versiyonları altında yatan inançların katı sabit kalır. Bu zemin mitoloji ve folklor üzerine ellerini katılın.

Bu alt baş aktörler, ama çok derinden din ve mitoloji stratum köklü yılan ve ejderha, iyi veya kötü hayaletler ve periler, aralarında biz klasik dünyaya perileri, elfler ve Cermen, bir kobolds içermelidir vardır Vilas Slavlar, en cinler ve devİslam'ın s, vb (1).

karşılaştırmalı folklor bu gelişmemiş aşamada tüm bu kalabalık insanlar için ortak bir kökeni varsaymak için döküntü olur. Oysa onlar, onların kahramanlık ve özellikleri, çok önemli ilişkiler ve dünyada benzerlikler hepsi göstermektedir.

kenara zor soru yılan-ibadet öncesinde ve diğer tüm din ve mitoloji altında yatan, bir dünya çapında inanç kümülatif kanıt, hem eski hem modern, o yılanı hayalet en yakın [73] ile ilgili olarak standları var bırakmak. Cinler, atalarının ruhları, genellikle bir yılan şeklinde görünür. yılan onlar korumak ikamet gibi, eski evler. Her iki yılan ve atalarının hayalet ailesinin doğurganlık bir ilgi ve alanların doğurganlık var. Onlar, iyileştirici gücü üstün hikmet sahibi ve servet imha vb Onlar iyi yapmak kimi aşk bu kimi nefret zarar. Sonra bu yılan ve ejderha sık hayaletler başka ruhların fiziksel tezahürü olarak görünür ve bu nedenle tüm yaş gruplarında yılan perileri büyük bir sınıf var ve dünyanın birçok yerinde, İskit yarış (2), yılan anne gibi Melusine ve benzeri, Kont Raymond Poitiers (Lusignan) 'in yılan eşi. Ayrıca, hayaletler, özellikle kötü olanları, şeytanlar ile büyük bir ilgi var. iblisler gibi onlar, hastalık ve diğer afetler ile erkeklerin taciz. Gerçekte, birçok insanın kafasında, onlar tamamen iblislerin saflarına üzerinden geçmek.

Sonra tutulması, kadar geri kadarıyla bizim bilgi, dünya halklarının ulaşabilir olarak gerçeği göz önüne aldığımızda, bize kahramanlık ve özellikleri üzerinde bazı çalışmasına izin batıl hayal bu çeşitli yaratıkları arasında keskin ayrımlar kurduk hangi herkese ya atfedilen olan çoğu. Bu antik Ermeni malzemeye uygun bir giriş olarak görev yapacak.

Hepsi koruyucuları veya persecutors olarak evlerin uğramak; kalıntıları yaşamak değil, bu kalıntıların çünkü, ama çünkü antik site var; dağlar gibi zor haunts için bir zevk var, mağaralar, ravines, ormanlar ve taşlık yerlerde, yaşamak ve özgürce organlarında dolaşıyor su, yaylar, kuyular, nehirler, göller gibi bir, denizler;, yeraltı sarayları, krallıkları ve bahçeler sahip ve gizli hazineyi elden; genellikle yılan gibi kendilerini yansıtmak rağmen, onlar insan şekli için belirgin sevme var bunların sık sık görünür. Onlar, insan alışkanlıkları, ihtiyaçları, iştah, tutkular sergi ve organizasyonlar. Böylece, doğar büyür ve (die şiddetli bir ölüm, en azından). Onlar [74] aç ve susuz ve süt için evrensel bir zayıflık vardır; genellikle tahıl çalmak ve a-av gidin. Onlar sevgi ve nefret, evlenmek ve evlilik vermek. Bu da, genellikle, kiminle yaşadıkları veya kimi kapalı onların yeraltı abodes taşınmaz gelmek adil oğulları ve erkeklerin kızları (özellikle asil doğumlu bayanlar) tercih ederler. Bu sendikaların sonucu genellikle - her zaman değil - bir garip, olağanüstü, bazen de çok, soy kötü. Onlar, onların yerine changelings bırakarak insan çocuk çalmak. Genellikle (ama her zaman değil) hakkında gece yarısı görünür ve horoz ötüşü ile tanınıyor şafaktan önce, yok olur. Bunlar insan vücudu girerek delilik neden olur. Flint, demir, ateş ve yıldırım ve bazen de su (3) çok onlara ayrımcılık. Onlar büyülü irfan için tuşunu basılı tutun ve her şeyi, genellikle çok garip bir şeye inanma ile birlikte üstün bir bilgiye sahip. Onlar gibi insan ibadet ve genellikle kurban, hayvan talep edebilir.

Bu varlıklar maddi ve manevi olarak ve hatta bir tür olabilir, bazı ülkelerde en azından sınıflandırılmış olsa da aynı zamanda manevi çeşitli bir bedensel var, güvenli kendi bedensellik kendisi genellikle ince, havadar tür biridir söylenebilir kendi varlık tarafından çok hakim biri olan ruhsal yönü. Bu yılan ve ejderha bile geçerlidir. Son olarak, öyle ya da böyle, bütün bu gizemli ya da korkunç varlıkların chthonic güçleri ile ilgi var.

Büyük ölçüde bu ortak özelliklerin malzemenin neredeyse tamamı üzerinden çalışan nedeniyle zor temiz kesilmiş sınıflamasına Ermeni veri konu etmektir.

1. Yerlesim yerlerinin Shahapet

Shahapet (İran Khshathrapati, ZD. Shoithrapaiti, Alan veya toprağın efendisi) alanlarını, ormanları, dağlar, evler gibi yerlerde çok yaygın olarak bilinen yılan-hayalet (dahi), başka bir şey olduğunu ve özellikle mezarlık. Bu 75] [hem insan olarak ve yılan gibi görünür. evleri ile bağlantılı olarak, Ermeni Shahapet muhtemelen genellikle bir yılan gibi göründü bazı ata hayalet. Bu karakter her zaman iyi zaman kızdırdı dışında idi. John Chrysostom Ermeni çeviri, hatta vinestocks ve göre zeytin ağaçları Shahapets vardı. Agathangelos Mesih kendini mezar Shahapet (4), açıkça aykırı ya da ölü dinlenme yeri yılan-keeper güçlü bir inanç doğru olarak adlandırıldı. Biz, Helenistik ülkelerde, mezar taşları bir kez yılanın görüntüsü delik biliyorum. Biz, ancak homesteads of Shahapet hiçbir klasik tanıklık sahip modern Ermeni folkloru ve özellikle bozuk formları Shvaz ve Shvod, gösteriyor ki Ermenistan eski Shahapet alanların hem kaleci ve evin bir kaleci oldu. Shvaz tarım ürünleri ve uğraşları üzerinde, saat ve erkekler görünüyor bahar yılda bir kez. Shvod evin bir velîsidir. Bugün bile insanlar onun adı ile yaramaz küçük çocukları korkutmak. Ama bu iki kimliği uzak akrabalık Roma için bir ev törenle tarafından kurulmuştur paternaliaKendisini ölü veya kutladı 13 Şubat den 21 oldu hayaletler, ve eski bir festival. Bu bağlamda Miss Harrison ise hayaletlerin yatıştırmak için neden tarım faaliyetleri hakkında ve yeraltı dünyasının güçleri doğurganlığı teşvik etmek için gerekli olduğunu "(5) başlaması olduğunu bazı sözlerini" vardır. Ama Ermeniler mütevazi ibadet ve teklifleri ile onları yatıştırmak değildi: onlar değil onları alanlara gitmek ve tarımsal uğraşları katılmak zorunda kaldı. Şubat ayının son gününde (6): Ermeni köylüler, çanta, eski giysi, vb sopalarla silahlanmış, evler ve ahırlar söyleyerek duvarları grevi: "Out aşağıdaki gibi bugünkü şekli ile bu antik törenle açıklanan olabilir Mart Shvod ve ile! " eşiğinde suyun bir tabak kondu önceki gece, çünkü günü Gördüğümüz gibi, su ruhlar, bir fikir de [76] onların mezar içinde Slav halkları tarafından su kullanımı altında yatan kalkış yardım gerekiyordu ayinler. Bu nedenle, en kısa sürede yemek devrilmiş, onlar sıkıca kapıları kapatmak ve yapmak haç işareti. Açıkça, bu çok eski ve şirin alışkı alanlara ev ruhları yönlendirme ve amacı dışında su dökme onların çıkış işareti olarak kabul edilir. Pshrank, Shvods, bölüm isteksiz onların kış konfora sahip olan bir açıklamasına göre, ağlayarak ve soruyor, "Ne yaptığımızı bu şekilde savrulmak için görülmüştür?" Ayrıca onlar onlarla giysiler temiz almak ve yakında bir kirli durumda onları geri şüphesiz alanlarda onların sert emeklerinin bir işareti olarak.

Ev-yılanı evine ve bazen de altın iyi şans getirir. Bu yüzden gerektiğini çok nazik ve saygılı muamele. o öfkeyle hareket ederseniz, o evde sonsuz sıkıntı ve yokluk olacaktır. Bazen yabancılara misafirperverlik arayan gibi gecenin ortasında görünür ve nazik olmak ve onlara saygılı olarak aksi takdirde öfke içinde hareket edebilir ödüyor, hiçbir şey ama üzüntü ve talihsizlik geride bırakarak.

orada toplumsal ocaklar, bu nedenle de ilçe yılan vardır gibi. Bir ilçe yılan-veli dikkatle yabancı ve ilçe sakinleri arasında ayrımcılık barış içinde eski ama ayrıldıktan sonraki (7) zarar.

Ermeni hayalet diğer hayaletleri oyunculuk onun şekilde çok az farklı olarak, bunun dakika hesabına verilen eksiksiz açıklamalar için okuyucu ifade eder Abeghian's Armenischer Volksglaube (Bölüm 2 ve 6).

2. Dragons

yılan ile ejderha yakın akrabalık her zaman kabul edilmiştir. Sadece genellikle biraz benzer şekil olması düşünülmüştür, ama ejderin kanı, yılan ya da ejderhanın taş (8), yılan ya da ejderhanın yumurta, hem 77 [gibi ortak birçok efsanevi özellikleri var büyük bir değer ikincisi olma talismans değiştir] Biz dünya ve her zaman bütün buluşup ile hangi. Bunlar maddi varlıklar, ancak ve onları çılgın hayalet belirli bir miktar var. Her ikisi de kötü olabilir ama folklor ve nadiren de iyice yüzden teoloji de vardır mitoloji. iki ki, ejderha daha korkunç ve çılgın karakteri, özellikle insanların kafasında (9) kötü ruhları ile ilişkilidir. O insan vücudu girebilir ve ona sahip, kurban ıslık yol açar. Ama o bile, bunların adını krallarının ve ordular üzerindeki amblemi olabilir dalga kabul edilebilir hesabına kurtarıcı nitelikleri vardı. İran Sanılanın dragon Böyle bir ümitsiz lanetlemek o Avesta Azhi Dahaka göründüğü gibi oldu olamaz.

Mount Massis, yanlış Ararat Avrupalılar tarafından, Ermeni ejderha ana ev olarak nitelendirmişti. onun depremler ile bu yüce tepe volkanik karakter, patlama anında kara duman ve korkunç alevler, o dehşet canavar ile ilişkisini öne olabilir. Ama dağ kutsal bağımsız ejderha idi ve Azat (yani adı verildi, Yazata (?), "Saygıdeğer").

Dragon için Ermeni Vishap, zehirli tükürük ile Farsça kökenli anlam bir kelime "." Bir zamanlar Azhi Dahaka nitelikli bir sıfattır, ama İran bile bağımsız bir varlık kazanmıştır. Bu arada aile bağları ile bağlı olacağını rağmen Ermeni mitler ise bir haklı olarak "baş ejderha" ve ejderhaların ayırt edebilir; ejderha doğurmak ve onun tür çarpar. Eski şarkılar söyledi birçok ejderha ve kuluçka veya Massis çevresinde yaşayan ejderha çocuklar hakkında muhteşem ve gizemli hikayesi. Bu hikayeler çoğu batı masallar ile yakın ilgisi var. Bazı kötü ejderha, kendi rızası görünüşte ile adil bir prenses Tigranuhi denilen uzağa taşımış. Ağabeyi Kral Tigranes, efsanevi bir karakteri öldürdüler tek bir savaşta mızrağını ile ejderha ve kaçırılan kızlık (10) teslim etti.

[78] Queen Sathenik Kral Artaxias, fuarın Arnavut karısı ve gelgeç o, belli bir Argavan ejderha kabilenin bir şefi ile bir aşk ilişkisi içine büyülenmiş olduğu gibi. Argavan bağlı bir ziyafet onuruna ejderha saray "verilen katılmak üzere," nerede onun kraliyet konuk karşı bazı hain eylem girişiminde kendini Artaxias. Planın niteliği, ancak belirtilen değildir King için hayatının ile onun inançsız kraliçesi tutulan ve doğal bir ölüm (11) öldü kaçmış olmalı.

Ejderha (ya da ejderha çocuk) çocuk çalmak için ve her zaman karakteri kötü olduğunu kendi kuluçka, onların yerine küçük bir kötü ruh koymak kullanılır. Bu kökleşmiş alışkanlık gibi sıradışı kurban - ejderhalar ve Ermenistan'ın Devs ve Avrupa kuzenleri, perileri (12) için ortak - Artavasd, oğlu yukarıda Artaxias belirtilen sürgünde Hannibal arkadaşı ve Artaxata of builder . Tarih Artavasd, onun kısa ömrü boyunca, yani o dağ ya da ejderha kendilerini ruhları olduğu bildirilmiştir mükemmel onun tekinsiz kökenli türüne gerçek, ve ne zaman aniden saygıdeğer Massis bir uçurumdan aşağı düşerek kayboldu bize kadar onu yakaladı ve onu taşıdı.

Daha bütün bu hikayeleri, Vahagn, yangın Ermeni tanrısı (yıldırım) daha önemli "eski lndra gibi ejderhalar karşı savaşarak dragon-azrail" unvanını kazandı. Bu karşılaşmalar ayrıntılarını aşağı bize gelmediler rağmen, onları ejderha olmalıydı Vrtra için müttefik, kuraklık ruhu.

Epik şarkı da Anush, bahsedilen ejderha eşi ve ejderha çocuk annesi olarak. O Massis daha yüksek pik meşhur dağ geçidi yaşıyordu.

Kayıtları onlar stand olarak sanısına bize izin ki gibi, ayrıca dragon-erkek bir yarış, 79] eşleri insan ile [ejderha evlenme doğmuştur ejderha yanında. orada hiçbir şey garip, olağanüstü adamların "yılan baba" ile insan inançları teems tarihçesi olarak ve İran Azhi Dahaka kendisi karakter olacak ancak Ama biz çok bu kesin olamaz, kolaylıkla bunları kendisini ödünç . dragon ayrıca çocuklar, Massis etrafında olup karışık varlıklar ya da değil, yaşıyordu ve karşı güçlü bir bükülmüş esrarengiz kişi olarak kabul edildi ve çok beceri, büyücülük (13).

Ancak ejderhanın çocuklarla ilgili olabilir, bu su götürmez bir ejderha kendilerini eski Ermeniler için bir çok gerçek terör olduğudur. Biz onların geniş bir vadiye Massis daha yüksek tepe tarafında bir depremle sol yaşadı anlatılır. Musa, Eznik ve Vahram Vardapet (14) göre, bunlar, bir tanesi, en Massis yer içinde ev ve yüksek dağlarda saraylar vardı, Kral Artaxias bahsettiğimiz tehlikeli ziyafet zevk vardı.

Bu ejderha hem bedensel ve kişisel varlıklar keskin zeka ve büyülü gücü iyi bir kaynağı idi. Onlar ve korkunç bir ses (Eghishe) devasa bir boyut böbürlendi. Ama insanlar ne açık ne de oybirliği ile gerçek şekli ile ilgili idi. Genellikle büyük yılan ve deniz canavarları olarak ve kara veya deniz gibi büyük hayvanlar hayal edildi ejderhalar çağrıldı, belki mecazi. Biz onların kanatlarını hiçbir ima bulmak, ama Eznik ki Lord "denilen öküz ile" düzen onun zehirli nefes (15) erkek kurtarmak için ejderha yukarı çeker diyor. Ejderhalar onlar seçti herhangi bir biçimde ortaya çıktı ama tercihen Erkeklerin ve yılan gibi gibi cinler Arapların. Onlar geçim elde etmek antics oynadı. Onlar en iyi inek (16) süt emmeye ekledi. yükü onların hayvanlar veya katır ve deve kılığında onlar toprağın en iyi ürünleri uzağa taşımak için alışkanlık saptanmadı. harman onundur, hasattan sonra, sık sık, "hızlı tutun bağırdı! hızlı tutun!" Yani ( Kal! Kal!) Muhtemelen [80] (17) cinler koruma gibi davranarak tane terk etmelerini teşvik etmek. Ama dikkatli "Take söyleyerek kaçınılması! Al!" ( Ar! Ar!).

Ejderha da avcılık gibi Kaches mi gitti kime halen toplanır ile. Bazen oyun (Vahram Vardapet) peşinde koşma görüldü ve kuşlar için alanlara tuzaklar veya ağları koydu. inancı yaşama moda erkeklerin gibi gelişme ilkel bir aşamada, biz de batı ve özellikle perilere Celtic bulmak bir özellik olarak Tüm bunları noktası.

Bu ejderhalar onların manevi kuzenleri Kaches gibi iddia gibi görünüyor ve gözaltında tutmuştu bu ölümlüler aslında onların stok aitti. Böylece Artavasd bağlı ve Massis bir mağarada tutsak korku o gevşek bozabilecek ve hakim veya dünya (18) imha için. Büyük İskender, kimin soy bir yılan ya da ejderha-babadan doğu hikaye mongers bir favori teması oldu, ortaçağ Ermenilere göre, bir şişe içinde ejderhalar tarafından sınırlı idi ve Roma'da, dağ sarayda tuttu. King Erwand da adını, Alişan göre, nehirler ve sis içinde ejderhalar tarafından tutsak edildi yılan anlamına gelir. Bir perilerin değiştirdiği, daha doğrusu bir yılan-baba doğmuş olmalı. O Devs bir ibadet olduğu için ve Musa göre, bilinmeyen bir babadan bir kraliyet prensesi oğlu. O proverbially çirkin ve kötü ve hangi kayalar parçalara (19) ufalanmış bakışları altında bir nazar sahip oldu.

Dünyanın en halklar gibi, Ermeniler her zaman ejderha ile şiddetli meteorolojik olaylar yer almaktadır. Bu dernek çok güçlü bir aklı vardı. hangi Eghishe (beşinci yüzyıl) Yezdigerd gazabı karşılaştıran bir fırtına, ejderha çok resmin merkezinde ilginç bir pasajda. Bu konuda eski ifadesini istenen olmak için çok yaprak dahi olsa bu ejderha Yukarıdaki ilgili olarak şüphe gerekmez. göğe denilen öküz ile ejderha "in [81] yükseliş Eznik hesabına, bir ortaçağ Ermeni hesapları ile mükemmel bir uyum içinde olduğunu" yukarı ejderha çekme. " Bu süreç her zaman şimşek, yıldırım, ve ağır duş eşlik etti. Vanakan Vardapet diyor ki: "Onlar Vishap (ejderha) çekti ediliyor. Farklı yönlerden gelen rüzgarlar ve birbirleriyle buluşuyor. Bu bir kasırga olduğunu. Birbirlerini aşmak yoksa, onlar kendi etrafında dönmek birbirleriyle ve gitmek iddia yukarı. görüyorsanız bu aptallar, bu ejderha ya da başka bir şey olmak "(20) düşünün. Başka bir ortaçağ yazar şöyle diyor: "kasırga Nerede abysses veya crevasses toprak bulunmaktadır. Yukarıya doğru giden bir rüzgar, rüzgar ve yerin damarları girmiş sonra bir açılış bulduktan kadar birlikte yoğun bulut bir ile atılıyor büyük kargaşa, çam ağaçları köklerinden sökülürken kayalar uzak kapma ve gürültüyle tekrar açılır onları yukarı kaldırarak. Bu ne "(21) ejderha yukarı çekerek çağırmaktır.

dragon sadece kasırga bir kişileştirme olup olmadığı, su ve emzikli fırtına bulutu biz olumlu cevap gibi Abeghian karşılamaya hazır (22) kim bu eski bir okulda şu değil zor bir soru. Böyle basit bir açıklama aynı anda çok fazla farklı olayları kapsayacak şekilde çalışır ve temel gerçeği insanın eğitimsiz zihin doğada iş yerinde, birçok ruhları görür fakat nadiren eğer hiç unutmaz, Doğa kendini personifies. Ona göre bu ruhlar çok sayıda, biraz kişiliksiz gerçek ve çok yönlü, şimdi yeryüzünde antics oynarken, şimdi gökyüzünde, ve şimdi toprak altında. dragon durumunda, Ermeni akla fırtınanın ikincil eşlik eden görünüyor fırtınaları neden yukarı yeryüzünde (23) yok etmek için tehdit ejderha kaldırılması. Ancak, orijinal veya en seçkin ejderha mücadele en azından bir gök gürültüsü veya şimşek-tanrı ve sular> tutar ejderha arasında gözden kaybolmuş olmamalıdır önemli bir nokta (24).

[82] Biz ibadet o ejderha zevk belirtmeyi unutmamak gerekir. Eznik şeytanın, ejderha yapma dehşet verici büyük ibadet ona kısıtlı erkekler görünüyor diyor. Bu ibadet şüphesiz karakter saygı kötü ruhları için birçok toprak ödenmiş benzer ve belki de tamamen yılan-ibadet ayırt değildi. aynı yazar, hatta Zrvantists (magians?) o kötü olacak doğa tarafından değil bir yerde şeytanın bir üç yılda bir ibadet indulged Sasani kez en azından ve göre o iyi yapabilir, hatta (25 dönüştürülecek ). Ama hiçbir şey düzenli ya da sadece korku tarafından dikte bu hareket hakkında önerildi. siyah tavuk ve siyah horoz (26) sık sık yanı sıra Ermeni halk-irfan genel olarak kötü ruhları için kabul edilebilir bir kurban olarak ortaya çıkmaya açtıkça, makul ki saygı ejderha ödenen işaretleri bazı rolü vardı sanırım olabilir Antik çağda. Ama aynı zamanda daha tanıklık kesin erken martyrological yazılı var (St Hripsimeans Tarihi) Hakkında dragon ibadet. Yazar, yangın ve su kültü (üstte alıntı) ekliyor: "Ve iki ejderha, şeytani ve siyah, genç bakireler ve masum gençler için rock, bir mağara vardı onların konut sabit olan konuşma sonrası kurban. Şeytan, bu kurban ve sunak, kutsal ateş ve bahar tarafından gladdened, shakings ve leapings flaş ile harika bir manzara üretti. Ve derin bir vadi (aşağıda) zehirli yılan ve akrep doluydu. "

Son olarak ejderin kanı ile ilgili efsane de Ermenilere biliniyordu. Konstantin ve Tiridates, eski ama sahte belge arasındaki sözde "anlaşma", yani Konstantin ejderhanın kana bulanmış olan bir mızrakla Ermeni müttefik sundu söyledi. Kral Arshag, Valarshag oğlu, aynı zamanda bir mızrak vardı "sürüngenler" hangi ile o kalın taş (27) delebildiler ve kana bulanmış. Bu tür silahların tedavi edilemez yaralar indirebilmek gerekiyordu.

3. Kaches

[83] Kaches Ermeni ejderha ve bugünkü Ermeni Devs arasında doğal bir bağlantı oluşturur. Aslında muhtemelen aynı (teolojik değil) Devs popüler olan vardır. Onlar başka bir şey veya Avrupa perilerle kobolds vb Adları daha azdır günümüze Ermeni ifadesi "bizim betters gibi eski bir örtmece (yani" cesur olanlar "," ya da İskoç gibi "gude halk") anlamına gelir ruh kullanılan dünya ve yatıştırmak için tasarlanmış güçlü olan niyetlerin bir emin olmak asla ve sorumsuz insanlar. alışkanlıklarını ve kahramanlık aşağıdaki ifadeler From bir şekilde nasıl insanlara bağlı ya da ejderha ile karıştırılmamalıdır görebilirsiniz. Bizim kaynakları antik ve ortaçağ yazarlar vardır. Kaches görünüşte kendileri manevi varlıklar, ruhlar, iyiydi ejderha göre farklı olarak David Felsefe, ama öğrendim Allah cezalarını çalıştırmasına tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. genellikle ve ilişkili bulunmuştur hangi ile Mount Massis tek sevdikleri ziyaret ediyor biriydi Devs gibi, onlar tercihen taşlı yerlerde oyalandı. Ancak neredeyse her yerde bulunamadı. Ülke yerlesim kendi adını taşıyan dolu ve onların varlığı ihanet, Stone Kaches gibi oldu Town Kaches in, Köy Kaches in, Alan Kaches ve (Katchavar) "Nerede Kaches, vb (28)" yemeksiz.

ejderhalar gibi onlar yüksek sitelerinde sarayları vardı. eski bir şarkı için Massis hâlâ bir sabırsız esir kalır kadar kötü Artavazd gerçekleştirildiği bu ruhları olduğunu göre. Ayrıca Roma, Kral Erwand nehir ve karanlık, yani Büyük İskender tutun sisleri (29). Bunlar yılan ve peri toplulukların sık özelliğidir savaşlar, yürütülmesi ve onlar (30) av gitti. Onlar harman yeri ve şarap basından şarap tane çaldı. Genellikle dayak zevk, sürükleyerek, erkek işkence, adil [84] olarak kardeş ve Batı'da kız kurbanlarını siyah ve mavi kıstırmak için kullanılır bulundu. Erkekler onların fikir onların uğursuz etkisiyle sürüldü. ortaçağ büyülü sanat Votaries Ermenistan alışkanlık, Faust ve çok sayıda kabile biraz gibi, büyük toprak kavanoz karşı tarafına (31) off dörtnala için uzak yerlere, ve su yürürken, yabancı ülkelerde geldi nerede obur Kaches önce belirtilen tablolar ve onlardan talimat aldı. Tüm Son, ortaçağ Kaches (ve büyük olasılıkla da atalarının) çok müzikal edildi. biz mi onların performansını şekilde büyüleyici olduğunu bilmiyorum ancak insanların çoğu, kendi şarkı söylediğini duydum ki Batı'da periler atfedilen ve Yunan sirenler için. Ancak, modern temsilcileri kendi insan müziği tercih gibi görünüyor. Djvanshir, İberler Transkafkasya, kötü Ermeni Kralı Erwand birinin tarihçi göre Kaches için Dsung at, Akhalkaghak yakın Iberia içinde (Gürcistan) bir tapınak inşa etti.

4. Javerzaharses (nimf)

Bu büyük yazarlar belirtilen değil, oldukça açık olsun diğer ülkeler ya da bir sonraki ithalat değil bu yüzden. Muhtemelen kadın Kaches, ve folklor kocalarının olarak ikinci bilir. Alişan, herhangi bir makam alıntı olmadan, onların prairies içinde, çam ağaçları arasında gezindi ve nehir kıyısında söyledi. Onlar görünmez varlıklar, belirli bir unacquired ve bozulmaz bilgiye sahip idi. Onlar ne yeni bir şey öğrenebilirler, ne de ne bildikleri unutma. Bu gelişme aciz olduğunu rasyonel akıl vardı. Onlar, darbukalar şarkı, düğün sevilen ve rejoicings, öyle ki bazı sonradan dini yazarların kötü ruhları bir tür olan günaha ilahi yardım gücü çağrılmış olması gerekir karşı onları karıştı. "Daimi gelinler") adını rağmen (içinde onlar 85] ölümlü (32) olarak yapıldı [. Sıradan insanlar bu ruhların özellikle refah, toilette, evlilik ilgilenmişlerdir inanılan ve doğum kızların. Bunlardan biri Chorene of Moses, bu büyüleyici ruhların o şu şifreli kelimeler yazdı: "nehirler sahip sessizce dizde (boyunca kendi sınırlarında toplanmış?) Dağların ve alanları ve saçaklar düşünüyordum zannetmek vardır gençler sanki gezindi kızların yanında. "

5. Torch (veya Torx)

Torch karakter Duergar (Zwerge, cüceler ile ilgili isim ve) Kuzey Avrupa ve Telchins Yunanistan ya da daha doğrusu Rodos (33) için. garip isimlerin Bu aile açıkça Hint-Avrupa dil aittir ve sanat ve zanaat her türlü büyük beceri sahip olduğuna inanılan dev veya cüce boyutu ve iblislerin bir sınıf belirlenir. Özellikle demirci olarak ünlüydü. Antik birçok mitolojik eserler Yunan Telchins, için Cronos ve tırpan ve Poseidon Zıpkın gibi atfedilen yapıldı. Bu yaramaz, ezelden oldu dan biraz Cyclops ile karıştırılmamalıdır kindar cinler vardı. Telchins ve denizin çocukları olarak adlandırılan küçük bir sayı sadece bulundu.

Torch, neredeyse Yunanistan'dan daha sonra ithalat söyleniyor olabilir ve muhtemelen gerçek bir Phrygo-Ermeni efsane ait, hem Telchins ve Cyclops andırıyor. Aslında Ermeni Polyphemos bir türüdür. O Pascham (bir yarış olduğu söylenir?) Ve çirkin bir yüz, bir dev ve kaba çerçeve, düz burun övünen ve derin ve zalim gözler battı. Evinin batı Karadeniz Mahallesi'nde Ermenistan muhtemelen aranır oldu. Eski epik şarkı yeterli onun büyük fiziksel güç ve onun cesur övmek olamazdı. Kahramanlık ona atfedilen daha acayip [bu Samson, Herakles, hatta Rüstem Sakjik (Segistan of), kimin gücü buna yüz yirmi filler (34) eşit olduğunu daha 86] idi.

çıplak elleriyle Ermeni Torch ile sert granit sağlam bir parça ezmek olabilir. o kartal ve onun parmak tırnakları ile diğer nesnelerin resimlerini bir levha ve kazımayı üzerine Eğilip içine düzgün olabilir. O nedenle, olarak bilinen büyük ve hatta sanatçı esnaf.

Bir kez onun düşmanları ile, Karadeniz, kıyısında bir araya geldi o da açıkça kendisine yaptığı bir şey tarafından kızdırdı yara oldu. onun görünümünü de onlar denize götürüp kendilerini ve korkunç dev arasında sekiz lig döşeme başardı. Ama, hiçbir şey bu mesafeye yılgın, doğru tepeler kadar büyük onlara kayaların savurmaya başladı. gemilerin birkaç uçurum bu ham mermi tarafından yapılan ve sardı diğerlerini kayalar haddeleme (35) başlamıştı güçlü dalgalar birçok lig off sürüldü.

6. Devs

Ehrimen, Devs baş, Ermenistan bilinen bir Zerdüşt rakam sadece. Ermeniler kendilerini muhtemelen, şer güçler onların hükümdarı olarak adlandırılan Char, "Kötü bir." Gibi Zerdüştçülük kabul zemekayaratıkları olarak bir kemer iblis olarak, "kış", yani Ermenilerin kabul kar, buz, dolu, fırtına, şimşek, karanlık, ejderhalar ve diğer hayvanlar, Char veya Devs (36). onlar ahlaki dünya ya ışık yetki ve karanlık güçler arasında sürekli bir savaş içinde katı bir ikicilik küçük biliyordu rağmen vardı, tarif ve diğer tüm ruhların yanı sıra kime henüz tanışmadım ile Devs çok sayıda. Bunlar da denir ais (Sanscrit bir soydaş ASU ve Cermen gibi veya aes), Hangi Eznik nefes "olarak açıklıyor." Bu nedenle Devs iyi bir bölüm [87] hava "nin varlıklar olarak resmedilmiştir vardı." Onlar, Müslüman melekler, bir ince beden gibi oldu. Bunlar erkek ve dişi olduğunu ve evlilik ilişkilerinde birbirlerine sadece birlikte yaşamış, ama insan (37) sık sık ayrıca. Onlar doğmuş ve belki de öldü. Onlar sorumsuz bir anarşi durumu yaşıyoruz, ama onlar, bu nedenle, konuşmak bir padişahın mutlak egemenliği altında düzenledi. Rüyalarımda sık sık vahşi hayvanlar (38) sipariş erkekler korkutmak için kimliğine bürünmüş. Ama onlar da uyanıkken çıktı insan hem olarak yılan gibi (39).

Taşlık yerlerde, şüphesiz aynı zamanda kalıntıları, en sevdikleri ziyaret ediyor, ve bu en cesur erkeklerden küçültmek olur. , Taşlı yerlerde ki Devs yalnız Elbette görme sen İleri git sonra ne zaman bir Ermeni soylu ileri bir taşlı zeminde binmek kraliyet kan Fars valisi güçtür, Prens terslendi: "." (40)

Ancak daha sonra büyülü metne göre, orada hangi bir Dev ikamet olmayabilir ve iş hiçbir şey olabilir. Swoons ve delilik, esneyerek ve germe, hapşırma ve boğaz ya da kulak veya dil etrafında kaşıntı vardı onların nefret varlığının açık işaretler. Ama erkekler tamamen Devs karşı çaresiz değildi. Kim sık sık hava azaltacak ya da bir sopa veya kılıç, hatta tutmak yanına bu korkunç silah şüpheli noktalar grev uyurken, oldukça güvenli onların sonsuz molestations (41) dan hissedebiliyordu. Elbette, popüler Dev bir karşılaştırmalı ve genellikle zararsız aptalca dev arasında ve teolojik Dev, kim ve hiç zararlı zararlı ruhu insanın yolda tuzaklarına döşeme olduğunu ayırdetmek gerekir. ikincisi için, ve açık saçık kadın ruhları şüphesiz Druzhes (Avestic Drujes), hain, yalan aitti. hayallerini (42) de cazip erkeklerin kendini yayılma Onların Avestic modu, tamamen Ermenilere bilinmeyen değil. Muhtemelen kendileri Pariks (43) gibi bir klas oluşturuyordu. (Zoroastrian Pairikassıradan insanlar yoktu [88] oldukça İster Devs veya canavarlar (44) olduğunu bilmenize rağmen), aynı zamanda ölümcül kadın ruhları vardı, enchantresses. Bunlar da çoğunlukla aranan ve harabeye (45) bulunmuştur.

7. Als

bu deli dünyanın en korkunç kabile idi Als bu. Bu Ermenilere Suriyeliler veya Persler, bunları da iman ve çocuk doğum (46) şeytanları olmalarını tutun yoluyla yoluyla geldi. Al Babil AluBiri kötü ruhları için dört genel isim. Ancak ve Farsça Al Ermeni biraz Yahudi Lilith ve Yunan Lamia karşılık gelir.

Muhtemelen Als antik Ermenilere biliniyordu, ama kayda değer bir gerçek ki onlar hakkında ortaçağda kadar duymak kalmamasıdır. Bunlar yarı hayvan, yarı-insan, kaba tüylü ve kıllı olarak görünür. Bunlar erkek ve kadın ve bir "anne var" (47). Genellikle, hayvan adlandırılan yine de genellikle Devs ve Kaches ile değinilmiştir. Gregory Datev (48) onlar sulu, nemli ve kumlu yerlerde yaşayan göre, ancak ev ve ahırlarda köşeleri hor vermedi. Als karşı bir dua ateşli gözlerle kirli ruhlar gibi, ellerinde demir makas tutan, göçebe veya kumlu yerlerde otururken onları anlatıyor. Başka bir isimsiz yazar bir adam kum olarak oturan bir Al açıklanır. O yılan gibi saçlı, pirinç parmak çivi, demir diş ve bir domuzu ve fildişi. Bir kral da, hizmet ve kim zincirleme ve boyun ile (erimiş?) Kurşun ve çığlıkları sürekli savurdu abysses, yaşayan var.

Als eskiden nasılsa doğmamış çocuklar ve anneleri için onların uğursuz faaliyetlerini kısıtlamak geldi hastalığa şeytanlar edildi. Onlar, onun kulakları kavurucu hastanın karaciğer koparma ve doğmamış bebek ile onun birlikte boğan çocuk doğum ikinci saldırı. Ayrıca, hangi zamanda bu Doğu'da tam [89] oluşan ve olgun, düzen onları almak için gerekiyordu yedi aylık doğmamış çocuk çalmak "Sağır ve dilsiz" (bir haraç olarak?) Onların dehşet kral (49) için. onlar yanıklığı ve doğmamış çocuk kör, onun etini yemek onun beyin ve kan emmek söyleniyor diğer geçişleri ve düşük neden yanı sıra anne sütü akışını önlemek amacıyla. çocuk yatakta kadınların büyük ölçüde etkileyen, kötü ruhları faaliyet maruz olduğu düşünülen tüm ülkelerde. Bu nedenle, Ermenistan'da, onlar demir silah ve araçları ile travail sırasında çevrili olan kendi odasında hava ve bazı suları ile (Nerede bu ruhların ikamet gerekiyor) sık sık (50) dayak vardır dere komşu. çocuk doğurma sonra anne faints bu Al varlığının bir işareti olarak yorumlanamaz olduğunu varsa. Böyle durumlarda insanlar bazen kötü ruhları (51) bir barış sunan düz bir çatıya çocuğun maruz ibarettir anne, tasarruf aşırı yollara başvuracağız. Aynı veya çok yakın Al ile bağlantılı en az Thepla, çocuk yatakta bir kadının üzerine oturarak siyah ve hafif olma ve (52) ölmek çocuk neden olur.

8. Nhangs

Ermeni mitolojisinde en azından bu canavar ruhları, ejderhalar yakın duruyor. Sözcüğü Farsça, "timsah" ve vasıta dil genellikle açtı bu konuda-aslında duygusu, Hatim Tai ve Farsça halk hikayesinde, Nhang bir deniz canavarı yarı efsanevi karakter görünür halde , bu son derece büyük ve yengeç korkar. İncil'in Ermeni çevirmenlerin anlamda kelime kullanımı "timsah" ve "suaygırı." Ancak, Ermeni mitolojisinde, bir mitolojik varlıklar ile yabancı nehir canavarı karışık olan Nhangs, kişisel (53) ve manevi edildi. zarar çalışan Onlar ve bazı yerlerde onların mesken sabit vardı sinsice kendilerine uygulanan kötü ruhları idi. Bazen ortaya çıktı [90] kadın (mermaids?) Nehirlerde. Diğer zamanlarda da mühür (oldu phok) Ve ayakları yüzücü yakalamak, belki onlar perileri (54) gibi konut vardı akışı altına onu sürükledi. Bir coğrafya (hala MS.) Musa'ya atfedilen yılında Nhangs nehir Aratsani (Murad Chay?) görülmüştür ve Fırat da söyleniyor. bir hayvan olarak kullandıktan sonra charchasham onların Şehvet, vampir-onlar kendi kan emiyor ve öyle ölü bıraktı. Bazı göre, Nhang bir canavar olarak aynı yazar raporları, ve diğerleri, bir Dev göre. John Chrysostom (Ermenice çeviriler olarak) Herodias kızı daha denizin Nhangs "daha kana susamış açıklanır." (55)

9. Arlez (ayrıca Aralez, Jaralez)

Antik Ermeniler cesur bir adam savaşta düştüğünde ya da hain düşman eliyle, ruhların denilen inanılan "Arlez" hayat onun yaralarını yalayarak onu geri indi. Ara efsane, bu ruhların Semiramis'in tanrı denir; Mushegh Mamigonian, Ermeni kral kuvvetlerinin (56) komutanı öldürülmesiyle ilgili dördüncü yüzyılın gerçek ve gerçekçi bir hikaye de "Ailesi de inanamadım onun ölüm ... başkalarının yükselmesi onu bekleniyor; böylece vücut üzerine kafa diktim ve bir kule üzerine onu yerleştirilen diyerek, "diye cesur bir adam olduğundan, Arlez inecektir ve onu yükseltmek." Muhtemelen onların adıdır Ermeni ve cesur erkek "lappers" veya "Ara of lappers" (57), hatta "hiç-lappers anlamına gelir." Onlar görünmez ruhlar, ama onlar köpekler (58) elde edilmiştir. Kimse onları gördüm. Açıkça hangi onlar soyundan sıradan köpek, kan ve et idi olması gerekiyordu, köpekler için Eznik nasıl varlıklar of.a yüksek manevi sipariş bedensel yaratıklar ile ilgili olabilir merak ediyor. Arlez hayvan biçiminde varlığını hayal olduğu gibi köpekler (59).

10. Diğer İçki ve Chimeras

[91] Ermeniler de chimeras varlığına adını tarafından inanılan Hambaris veya Hambarus, Jushkapariks ( Vushkapariks), Paibütün bunlar açıkça Farsça provenience vardır, ve deniz boğa,. Oysa doğa ve bu varlıkların alışkanlıkları karışıklık ve sır gizlidir.

Hambarus doğarlar ve ölürler. Erkeklerin Devs ve Pasviks gibi belki de değişik şekillerde varsayarak görünüyor. Muhtemelen bir vücut ile kadınsı varlıklar, arsa ve özellikle, çöl yerlerde veya kalıntıları yaşıyoruz. Von Stackelberg düşünüyor kelime Hambaruna Farsça demektir, "ev-ruhlar." Bu belki kısa formu, haklı AnbarOlan bir ev ya da duvar düşme duygusunu ifade edebilir; orijinal Hambaru bir hayalet, ıssız bir yerde oturan olarak yorumlanabilir bu yüzden. Kelime de anlamına gelebilir "güzel hatta" bir sırtlan. " Eski bir Ermeni sözlük olarak tanımlar Charthogh (?) O topraklar üzerinde yaşayan varsa, ve aynı derecede "timsah" su yaşıyor eğer. Ama eski yetkililer, İncil ve Eznik Ermeni versiyonu gibi, mitolojik varlıklar olarak Hambarus düşünün. Tehdit Babylon mutlak imha Isaiah (Ermeni versiyonu xiii ile. 21-22), "İşte vahşi hayvanların dinlenme ve evlerinden feryatlar dolu olacaktır eder diyor. Orada Hambarus ve mesken alır Devs orada dans eder. Jushkapariks Orada ve ikamet eder Oklukirpilerin kendi küçük olanlarla onların saraylarından doğum verecektir. " Hambaru burada ve başka yerlerde işlemek için kullanılır seiren (Siren) Septuagint (60).

Farsça kaynaklar yüzüstü bizi hangi bir başka hayali olan Jushkaparik veya Vushkaparik, Ass-Pairika bir indubitably Farsça anlayışı idi. Adını ve yarı deli göstermek istiyorsunuz yarı hayvan varlık veya Pairika (bir kadın Dev amorous eğilimleri ile) bir eşek şeklinde belirdi ve kalıntıları yaşadı. Ancak [92] Eznik ve İncil'in eski çevirmenler bir güçlükle haklı yaklaşım sayesinde çevirmek için kelime kullanmak Onokentauros, Septuagint (Yeşaya XIII ass-boğa. 22, XXXIV. II, 14). Vahram Vardapet (Alişan aktardığı) Jushkaparik göre, orta yaşlarda, gibi hayali bir o yarı insan, yarı-ass, pirinç bir ağız ile yaptı. Böylece sözcük Khoren tarihinin Musa içinde çevirmek için hizmet veren centaur, anlayışı daha yakın geldi. Bazen de karışıklık daha şaşırmış yapmak için, bir siren duygusu bulunur ve Hambaru bir eşanlamlısı olarak.

Biz tamamen karanlıkta insan babalık (muhtemelen insan anne övünen Pais açısından) vardır. İşte bu onların kendi gözleriyle Pais görmüştü iddia Eznik zamanı idi. Yaşlı Ermeniler de Man-Pai (61) bahsetti. Pais Pariks çeşitli olduğu görülüyor.

Dava o kadar deniz-boğa, inek ile türünün yaymaya bir hayali canavar ile ümitsiz Sinbad deniz atları Sailor ilk yolculuğun şekilde biraz sonra değildir. Erkekler iddia kendi köy deniz boğa inek saldırdı ve bu genellikle onun kükreyen duydum. Biz de bu doğumdan hemen sonra, canavarın yavru su, biz sadece (62) belirttiğim Arabian Nights 'hikayenin deniz taylar gibi kendilerini betook hayal edebiliyorum. Ama bu deniz boğa da Poseidon Minos bir kurban için gönderilen ve bilge kral unwisely orijinal amacından saptırılmış tarafından ve onun sürüler, ya da, Poseidon Theseus talebi üzerine gönderilen bir tebliğ bir Hatırlayacağınız Theseus 'masum oğlu Hippolytus yok etmek.

Başka bir tür kimerik canavar, ama kesinlikle değil uzun listenin son, fil-keçi oldu (phlachal).


Allah'ın sana verdiğinden (O'nun yolunda harcayarak) ahiret yurdunu gözet, ama dünyadan da nasibini unutma! Allah'ın sana ihsan ettiği gibi, sen de (insanlara) iyilik et. Yeryüzünde bozgunculuğu arzulama. Şüphesiz ki Allah, bozguncuları sevmez.(Kasas 77)

yaptığımız tüm yorumlar, ya yasal Kazı Öncesi araştırlamarı Esas alarak, yada bilgilenmek amaçlı araştırmaları Esas alarak, yapmaktayız ... LÜTFEN !!! kaçak kazılardan uzak duralım.

Cevapla

“Ermeni Mitolojisi” sayfasına dön