Ermeni Mitolojisinde Sami Tanrıları

Cevapla
HayatAğacı
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
Mesajlar: 10608
Kayıt: 15 Şub 2010, 12:19

Ermeni Mitolojisinde Sami Tanrıları

Mesaj gönderen HayatAğacı » 15 Haz 2010, 19:16

Sami tanrıları

[36] Sami tanrılarına Ermeni panteon içine nispeten geç, aslında Ermeniler her zaman ticari ilişkide kendi güney komşuları ile olmuştu rağmen tanıtıldı. Bu Tigranes Great (94-54 BC) kim geri fetihlerine kendi pahalı heykeller (1) ile birlikte bu tanrı ve tanrıçaların getirildi. Bu nasıl siyaset kadar bu prosedür görülebilir söylemek kolay değildir. Gibi yarı-kim batı şeyler için bir tat edinmişti barbar, o mutlaka estetik göstermek ve Seleukosların ve dinin daha çok uygar Suriye imparatorluğun ihtişamı ile memnun etti. Ayrıca Suriye tanrı ve Ermeni kardeşlerimin arasında bazı temel kimlik görmüş olmalı. Ancak, Ermenistan kendisi gerçek füzyon olarak yerli ve yabancı tanrılar arasında yer aldı. Günümüze kayıtları tüm Suriye tanrılar ve kuzeyinde, sadece Astghik (Astarte-Afrodit) geniş bir popülerlik elde göç tanrıça olduğu ortaya göstermektedir. Aksine, diğerleri küçük yerel tanrılar daha fazla oldu ve bu olmadan ilk sert muhalefet karşılaştı sahip. şeylerin erken açıkça Vahagn için Ba'al aşağılıyorsun ilişkisini ve hangi o bir rahatsız veya savaşta öldürülenlerin olarak Ermenistan'ın kahraman hikayeleri rakamlar şekilde yansımaktadır. Gittikçe daha emin neredeyse tüm bu Semitik tanrı Finike getirilmiş oluyor. Ama zor gelmiş olabilir düzenlenen Ba'al aşağılıyorsun-Astghik gibi tutarlı gruplar Jensen düşünüyor olarak görev yaptığı fantastik Hittiter Armenier und. [37]

1. Ba'al aşağılıyorsun (Armen. Barshamina)
Thortan, patrik Aydınlatıcı Gregory soyundan köyünde, daha sonra Suriye tanrısı Ba'al aşağılıyorsun cennetin efendisi "parlak beyaz" heykeli duruyordu gömüldüler. Bu heykel fildişi, kristal, yapıldı ve (2) gümüş. Bu geçerli bir gelenek olduğunu Tigranes Büyük Suriye'de onun muzaffer kampanyası sırasında esir vardı. Hiç şüphesiz pahalı malzeme karakter ve tasvir için çaba tanrı ile hikayenin ifade edildi. Ermenistan, efsanelerin geleneklerden kaynaklandığı teorisi kurallar yüce, Ba'al aşağılıyorsun Suriyeliler onun cesur işler hesabına tanrılaştırılmış bir dev olarak görünür efsanevi öyküsü olarak, ama kim Aram tarafından yenilmiş olduğunu ve askerleri (3) tarafından öldürüldü. zaten içinde kendi kimliğini birleştirilen vardı Gerçekte Ba'al aşağılıyorsun aslen iyi ve kötü, yaşam ve ölüm, yağmur ve güneş ışığı verdi göklerin, bir yüce tanrı, ama kim Suriye güneş tanrısı, o Ermenistan'a geldi . onun evlat edinmek ev yılında hiç Vahagn, yerli bir güneş ve ateş tanrısı bir ya da daha az sevilmeyen daha fazla rakip kaldı.

onu yaşamıştır hakkında bir gerçek Ermeni mit, Vahagn ondan soğuk bir kış gecesi saman çaldı olduğunu. Samanyolu boyunca göksel hırsız uzaklaştı (4) gibi düştü saman kurulmuştur. Bu Prometheus efsanenin belirgin bir Ermeni ancak bölük pörçük versiyonu olabilir ve saman iyi bir şey ateş doğum yapmak zorunda kalabilirsiniz. (Vahagn bölümüne bakınız.) Tabii ki şimdiki Hıristiyan Ermenistan'ın bile oldu efsane yabancı tanrı için bir iltifat olarak verilmemiştir olduğunu söylemek. Bir Ermeni tanrı Suriyeli bir saldırgan bir hüner oynuyordu. Astghik Ba'al aşağılıyorsun eşi ise, Vahagn, onu seviyorum kazanarak onun üzerine başka bir zafer kazandı. [38]

2. Nane (Hanea?)

Nane şüphesiz Nana eski Babil, aslında bir Sümer tanrıçasıdır. Erech (Uruk), Güney Babil'in bir şehirde, o akşam yıldızı ve cennetin metresi tanrıçası. Aslında, sadece olduğunu Ishtar Erech in, ünlü Gılgamış destanında, yaşam ve doğa aktivitesi, şehvetli aşk, savaş ve ölüm ile bir tanrıça olan kahraman. Onun heykeli Eski zaman içinde Elamites tarafından yakalanan ve Erech onun geri kutladı büyük bir zafer olarak olmuştu. İlerleyen zamanlarda Onun ibadet batı ve kuzey yayın yayıldı. O Frigya ve hatta kadar Güney Yunanistan olarak bulundu. göre Maccabees İlk Kitap (Chap. vi, v. 2) Elam onu tapınak altın heykel ve büyük hazineler vardı.

O Ermenistan önce Tigranes Suriye ve Fenike tanrılarla panteon zenginleştirilmiş uzun gelmek gerekebilir. Zor o zamanlar önemli bir pozisyonu işgal etmişti sürece ne o Aramazd kızı denilmek geldi açıklamaktır.

Biz Thil (Talia Batlamyus) onun Ermeni tapınağında zevk verici mezhepler hakkında hiçbir şey duydum. Aksine, o Athene ile (5) tespit edilmiştir belki o yavaş yavaş bir bilge, ve savaş gibi sade tanrıça olarak kabul gelmiş demektir kez Hellenizing içinde.

3. Astghik
Ermeni panteon içine kendi yolunu buldu bütün Semitik tanrılar arasında, hiçbiri Tarauntis özellikle Astghik tarafından satın alınmıştır önemine kavuşmuştur. Anahit ve Nana varlığı rağmen - kendi türünün iki tanrıça ve bu yüzden onunla rekabet In - o nasıl kendi tutun hatta sevgilisi olarak ulusal tanrısı Vahagn kazanmayı biliyordu. [39] Ashtisat onu tapınağı (Anahit ve Vahagn da ünlü kutsal olduğu için) Vahagn's salonu "olarak" bilinen ve bunu yan kahraman yan durdu. Ancak şimdi bu temeli olmuştur efsane yeniden inşa etmek mümkün değildir. Bu burada Astarte bir Suriye Ba'al ile yakın ilişki var olabilir. Ayrıca efsane tamamen Yunan ve Afrodit ile Ares maceralarını yansıtan olabilir için Astghik Aphrodite Hellenizing Ermeniler (6) tarafından çağrıldı. Hoffman Ermeni adı Astghik (bu "küçük yıldız") Suriye Kaukabhta, Ashtart geç bir atama (İştar) hem bir tanrıça olarak Venüs gezegeni gibi bir çeviri anlamı tanıdı. İkincisi Ermeniler tarafından artık denilen Astghik, ama Arusyak, "küçük gelin" olan Ishtar eski bir başlık, "türbanlı gelini olduğunu" ve Ermenilerin sadece tanrıça Astghik ile Venüs gezegeni tespit değil, gösteri ama onun en önemli başlıkların aşina idi.

onların temel kimlik görünümünde olduğu bazı karışıklık Astghik ve Anahit arasında ortaya çıkarsa doğaldı. Yani Vanagan Vartabed diyor ki: "Astarte Sidonians, kimi Süryaniler Kaukabhta denilen Yunanlılar Afrodit ve Ermeniler Anahit bir ayıp değil." Ya bu ortaçağ yazar Astghik Anahit yerine, ya da onun için Astghik adını Ermenistan'da kutsal fuhuş ile ilişkili değildi demek istedim.

Rose-Pazar Ermenilerin de Shirag içinde güvercinler uçan özel () bu festival için Astghik olası bir ilişki, gerçek bir karakter olan daha sonra ele alınacaktır öneriyor Bölüm VIII bakın.

Onun hafızası hala Sasun (eski Tarauntis), canlı nerede genç erkeklerin tanrıça bir anlık yakalamak için güneş doğuşunda zaman o nehirde yıkanan bir çaba. Ama Astghik, onların varlığını bilir, mütevazi sabah sis kendini tamamladı. Her ana tapınak Ashtishat idi, ama o da aralarında olduğu diğer tapınaklar vardı ki Mount Palat veya Pashat güncellenmiştir. [40]

4. Zatik
Ermeni kilisesi sahipken İncil'in Ermeni çeviri Yahudi Fısıh "Zatik ve festival," ezelden beri uygulanan çağrılarını Paskalya için adı. Zatik, Pesah veya Paskalya anlamda, Yunanlılar ve Süryaniler için bilinmemektedir. Burada, eski bir tanrı ya da eski bir festival için şüphesiz ki, eski bir kelime ortaya çıkar. Ama ne anlama geliyor? İberler bir tanrı "Zaden," kimi balıkçılar yemin etmek için kullanılabilir, ancak kimin hakkında biz bu tanrı ve ismi kadınsı dışında hiçbir şey kesin biliyorum tarafından muhtemelen temelini çağrıda bulundular Sathenik ki, Kral Artaxias (M.Ö. 190) ve Arnavut kraliçesi. Biz belki bu kraliçenin tanınmış bağlılık dan Astghik bu Zaden Ishtar bir kuzey temsilcisi olduğu sonucuna olabilir. Ama Zatik's form ve dernekler Filistin Sedeq = Fenike bize hatırlatıyor Sgdgk. Bu açık ve net olduğunu Canaan kez orada ismi ortaya çıkan böyle bir baş tanrı olarak giderek Melchi-sedeq"Sedeq benim King," dır Adoni-Sedeq"Sedeq Rabbim," ya da, daha sonraki bir görüşe göre ise, "Sedeq King," Sedeq Lord olmasıdır. " Uzak doğu, Babil Şamaş ") iki oğlu sırasıyla Kettu (ki, Sedeq gibi," doğruluk ") ve Misharu anlamına gelir (" dürüstlük çağrısında bulundu. Bu iki tanrı da Philo Byblios ve Sanchoniatho parçaları Sydyk ve Misor adları altında belirtilen tuz kullanımı keşfettiler kültür-kahraman. Fenike yazıtları Sedeqyathan var, "Sedeq," kişisel bir isim olarak, hem de Sedeq kombinasyonları Ramman ve Melek ile. Verdi Fr. Jeremias ki Sydyk ve Misor sırasıyla ilkbahar ve sonbaharda güneş ibadet güneş ve idi düşünüyor ağda ve ayın ibadet ayı Zayıflayan.

ikizler onlar Ashera tarafından Fenike tapınakları kapıda temsil edildi gibi. Yukarıda [41] Sanchoniatho parçaları, Sydyk Finike yedi Kabirs (büyük tanrılar) ve Eshmun in (Asklepios) Sekizinci çağırdı. babasıdır belirtilen göre Farsça ve Yunanca kez Sedeq Bu uygun olarak Suriyeliler gezegeni Jüpiter, bir gösterge o zamanlar baş tanrı olarak meleği (dahi) olarak arasında tanındı. Bu tanrı da, Suriye hero-god Sandacos Apollodorus Atina tarafından bahsedilen (7) bazı ilişkisi vardı olabilir Öte yandan Sandakos da Sanda Tarsus ile özdeşleşmiş olabilir süre üstünde. Tüm etkinlikleri Sandakos At Kilikya gitti kurulmuş (yani o tanrısı idi) Celenderis şehir ve kahramanların iki nesil Adonis babası aracılığıyla oldu. Zatik yanı sıra Sedeq, muhtemelen bir bitki tanrısı Adonis olan diriliş kış gündönümü başladı ve tam bahar olduğu gibiydi. Böyle bir tanrının bahar şenliği Yahudi Fısıh ve Hıristiyan Paskalya için hem de uygun bir isim vermek olacaktır. ölüm ve Adonis dirilişi ve bahar kutlamaları çoğunlukla kabul edildi ve Ölümü ve Dirilişi İsa'nın ile Hıristiyan kiliseleri tarafından tespit edilmiştir. onların Paskalya kutlamaları dramatik bir bewailing, mezar ve İsa'nın dirilişi içermesine rağmen Ancak, Zatik düzenli bir ibadet iz Ermenilerin tarihsel zamanlarda arasında bulunur.

Yetersiz bu açıklama olarak, o Farsça kök ile Zatik of Sandalgian's (Tiryakian ve diğerleri tarafından desteklenen) kimlik daha gerçeği yakın gelecek gibi görünüyor ZAD, "," Hangi muhtemelen elde edilen Ermenice kelime grev zenum"Için kesim."


Allah'ın sana verdiğinden (O'nun yolunda harcayarak) ahiret yurdunu gözet, ama dünyadan da nasibini unutma! Allah'ın sana ihsan ettiği gibi, sen de (insanlara) iyilik et. Yeryüzünde bozgunculuğu arzulama. Şüphesiz ki Allah, bozguncuları sevmez.(Kasas 77)

yaptığımız tüm yorumlar, ya yasal Kazı Öncesi araştırlamarı Esas alarak, yada bilgilenmek amaçlı araştırmaları Esas alarak, yapmaktayız ... LÜTFEN !!! kaçak kazılardan uzak duralım.

Cevapla

“Ermeni Mitolojisi” sayfasına dön