Soma Ermenileri Mitolojisi

Antik Çağ Dinleri ve İnanç Adetleri
Cevapla
HayatAğacı
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
DeFiNeLeRiM MüDaViMLeRi
Mesajlar: 10611
Kayıt: 15 Şub 2010, 12:19

Soma Ermenileri Mitolojisi

Mesaj gönderen HayatAğacı » 15 Haz 2010, 19:04

[1] Soma Bir tanrı, bir bitki, bir sarhoş içecek oldu. Bu başvurulan bazı 120 1028 ayet Hint Rig Veda (Orta ikinci bin M.Ö.). Haoma onun İranlı mevkidaşı oldu. Rağmen İran Avesta söz haoma daha az sıklıkla, pek şüphe maddeler benzer veya aynı olduğudur. hem Türkiye ve İran olarak, bir noktada gerçek kimliğinin de soma / haoma , Unutulmuş ve bunun için yerine kabul edilmiştir. Bu ileri sürülmektedir ki terk ilahi entheogen ve temsilciler tarafından yerine oluştu çünkü asıl madde artık mevcut olduğu ya da güç elde etmek olduğunu bir kez proto Hint-İranlılar "Onların" anayurdu ve sol (1) göç etti.

Son iki yüz yıl boyunca, bilim adamları derece değişen denedim başarının temelinde bu gizemli bitki tanımlamak için erken Hint-İran ibadet. Olarak 1794 gibi erken, Sir William Jones önerdi ki haoma oldu "dağ rue türü", ya da Peganum harmala L. (Arm. spand) (2). Diğer soma 19. ve 20. yüzyıllarda aday esrar dahil ettik (Arm. kanep ') Ve (Arm. banotu aghueshbank). Bütün bu bitkilerin doğal olan Ermeniler ve magico-dini tıbbi amaçlarla (3) için kendilerinden öncekilerin kullandığı Ermeni dağlık ve hepsi. ilahi iksir gerçekten tek bir madde değil, bir karışım, daha sonra ise, bizim görünümünde, yukarıda belirtilen adaylar tek başına hiçbiri nitelendirir. Farmakolojik etkileri Peganum harmala, Esrar, veya banotu, tek başına alındığında, basitçe Vedik ve İran açıklamalar eşleşmiyor etkileri soma / haoma (4). 1960 yılında, R. Gordon Wasson önerilen yeni bir olan etkiler daha bu Vedalar belirtilen uyumludur adayı. Bu çalışmada Wasson tezi ve delil aramak inceleyecek Eski Ermeni efsane ve gümrük.

Içinde Ölümsüzlük Soma İlahi Mantar (1968), Wasson savundu o sarhoş edici bitki denir soma içinde Rig Veda kırmızı kaplı psikoaktif mantar ile tespit edilmelidir Sinek mantarı. güçlü Hallucinogen muscimol içeren bu mantar,,, yüksek ruh hali, öfori, işitsel ve görsel varsanılar neden olabilir yanı sıra, artan güç ve dayanıklılık duyguları. Sinek mantarı (Seslenmek fly-İngilizce mantarı) belki de en yaygın olarak tasvir mantar olan çocuk kitaplar, genellikle beyaz Lekeli bir kırmızı kaplı mantar gibi stilize [Sinek mantarı Mantar Görüntüler]. Wasson's argümanlar bazı şiirsel ve eliptik ifadeler etrafında Rig Veda yani bu büyülü bitki kökleri, dalları, çiçek, tohum, ya da yaprakları, bir montaj açıklamasına yoksun göstermek gibi bir mantar (5). Tanrı Soma kırmızı renk ile ilişkili olduğu, ateş tanrısı (Agni) ve böğürerek Boğa (6). bitki soma bir "kırmızı boğa gibi" (yaniRV ), IX.97.13 ama koyun "elbiseyle" (RV IX. 70,7). Bu "bir yılan gibi dışarı eski deri" (ürpertiRV IX.86.44).

Doğada, bu mantar bir beyaz "yumurta" kapalı olarak meyve başlar büyüdükçe sapı yukarı iter evrensel peçe ile membranöz malzeme; ve belirgin turuncu-to-kırmızı kap perde arkasından görünür. peçe beyaz benekler gibi parçalar halinde kap kalır "koyun" veya benzeri bir "elbiseli bir boğa" ayırırsınız "Yılan dışarı eski deri" nin sürünen. Soma somun (yanivajra) Indra ile (RV III.43.7; IV.18.13; IX. 77,1) ve dayanak noktası ya da gökyüzü (bir ayağıRV IX.2.5; IX.72.7).

[2] Vedalar olarak, soma dövülerek da sarhoş edici sıvı, ya da dışarı ile preslenmiş bitki özel basarak taşlar (kullanarakRV IX.11.5-6; IX.109.17-18), filtre yün ve üzerinden muhtemelen karışık başka maddeler ile. folklor olarak se bile Eurasia, bu dağların yüksek bulundu ve bir ile ilişkili bulunmuştur sihirli kuş, yılan ve yumurta; bir fırtınadan sonra onun aniden ortaya bir yol gök gürültüsü ve şimşek ile birlikte, birçok erken halklar inanılan bu yana mantar nerede yıldırım zemin (7) isabet aldı. Merakla, varlığı idrar Wasson incelendiğinde mitlerde biri olan "marker" olarak alınmıştır Amanita Kült. diğer birçok psikotrop maddeler aksine, aktif maddeler olarak Sinek mantarı geçmek ingester ve böbrekler yoluyla unmetabolized. Sonuç olarak, bu kişinin idrar gibi mantar kendisi, Granür yol açan bir durum olarak güçlü olduğu kullanılan bu kültürlerde idrar Amanita magico-dinsel amaçlar için, Hint-İran geleneği (8) idrar kutsallığına ve belki.

Doğada, bu mantar bazı ağaçları ile bir mychorrizal ilişki sadece yetişir: titrek kavak, kayın, huş ağacı, köknar, karaçam, meşe, çam ve birçok diğerleri. Bu şimdiye kadar var direndi girişimleri bir laboratuvar içinde büyümek. insanlar yanında, diğer iki hayvanlar, geyik ve karga bu mantar zevkle bilinmektedir. Kuzgun sevgisi in Sinek mantarı Antik gözlendi: Antik Mısır içinde Sinek mantarı mantar adı "Raven's ekmek" (9).

Wasson's kimlik soma ile Sinek mantarı mantar kazandı değil evrensel kabul. Bu bazıları tarafından, oryantalist Harold Bailey de dahil olmak üzere, kucakladı oldu dilbilimci Roman Jakobson ve mycologist Roger Heim, ama diğerleri (Wasson eş yazarı Sanskritist Wendy Doniger O'Flaherty dahil) ikna değildi. İkincisi daha sonraki yıllarda demişti:

Kendi çalışma Ancak, hipotezi başka bir tür karşı tamamen bana liderlik ediyordu: öyle tarihin erken kaybettim bu yana gerçekten ne Soma olduğunu fark etmezdi; aslında çok Vedik uygarlığı bir rol oynadı önemli ne vardı fikir Soma. Gerçekten de, Brian K. Smith ile benim daha yeni işbirlikleri Vedik kurban oyuncu değişikliği konusunda da yönde beni kavuşturulmasıyla Smith'in hipotezin ki hiç bir orijinal Soma tesis edilmiş hiçbir zaman ve tüm Soma's "yerine" (belki de, fly-mantarı mantar dahil) vekilleri rahiplerin kafasında kaydetmek hiç olmamış bir efsanevi tesisi için alındı. (10)

Wasson, en son başka bir ortak çalışma ile, meydan Haoma ve Harmaline, Hint-İran Kutsal Hallucinogen ve Botanik Identity "Soma" ve Mirası Din, Dil, ve Orta Doğu Folklor, David S. Örtüleri ve Martin Schwartz tarafından, Doğu Araştırmaları (hacim 21) (Los Angeles, 1989) Yakın. Yazarlar yaptıkları çalışmada açıklanan Jones orijinal önermenin bir "hınç" (1794) (11) ve iddia olarak bu bir mantar değildi Hint soma ve İran haoma ancak bitki Peganum harmalaÖzellikle tohum, Hallucinogen harmaline içeren. Iş Schwartz Örtüleri ve, şüphesiz yükseltti büyüleyici, bilimsel bir çalışmadır ethnobotanical araştırma seviyesi. Bununla birlikte, şüpheli, ya yazar aslında denenmiştir Peganum harmala. bu kadar bitmiş olsaydı, onlar karar olurdu O tek başına Peganum harmala encomiums üzerinde lavished merited olamazdı soma / haoma içinde Vedalar (12). Ancak dikkat çekicidir, bu gün, Peganum harmala mantarlar için bir "potentiator" olarak kullanılır. Bu oldukça eski İranlıların da bu kalite keşfetmiş oldu muhtemeldir Peganum harmalaVe kendi haoma hazırlıklar o kullandı.

[3] Wasson en büyük katkısı, bizim görünümünde, onun kimlik değildi soma ile Sinek mantarı mantar. Aksine, o insanlığın en eski tarihinin mantar rolüne çekti dikkat edildi. Wasson görüşüne göre, din onun doğum oldu Bu maddelerin ilk kazayla sonra kasıtlı alım huşu uyandıran etkileri. Neden bazı ağaçlar bizim ilk ataları tarafından saygı idi? Wasson, birçok durumda ağaçlar nedeniyle kutsal olduğunu ileri sürmektedir halüsinojenik onların bazlar, ya da gövdelerine (13) üzerinde büyüyen mantarlar büyümüştür mantar. Bu tür gövde mantarlar, polyphores olarak bilinen uzaktan antik çağlardan beri kullanıldığı onların tedavi edici nitelikleri ve kav olarak ("cesaret", "punk", Arm. ABET ') (14).

Wasson yeni bir disiplin, ethnomycology babası, çalışmanın kabul edilir insanlığın ve mantarlar, özellikle mantarlar içinde. akademisyenlerin bir dizi, dahil botanikçiler William Emboden ve Richard Schultes ve klasik Carl Ruck, bağımsız ve at Wasson çağrısı, mantar irfan aramaya başladı Yunan ve Doğu mitolojisinde. Kimyacı Albert Hoffman (sentezlenmiş mantarlar Meksika bulunmuş), LSD bu gruba başka bir üyesiydi. 1970'lerde ve 1980'lerde birçok büyüleyici çalışmaları sırasında bir sonucu olarak ortaya çıkan kendi dahil olmak üzere işbirliği, Eleusis için Yol (1978) ve Persephone's Quest (1986) (15). Emboden's Narkotik Bitkiler (1980) ve Schultes 've Hoffman'ın Tanrıların Bitkiler (Rochester, Vermont, 1992) bu konuda diğer önemli eserlerdir.

*

bugüne kadar orada, Ermeni yaylaların Etnobotaniğin hiçbir çalışmalar olmakla orada, yine de vardır, böyle bir çalışma için bazı zengin ikincil malzemeler. Bunlar arasında are Ghevond Alişan's Haybusak [Ermeni Botanik] (1895), aynı yazarın Hin hawatk 'kam het'anosakan kronk' Hayots ' [Antik Faith veya Pagan Din Ermenilerin] (1910), Joseph Karst's Mythologie Armeno-caucasienne et hetito-asianique (1948), Karapet Gabikian's Hay Busashxar (1912) ve T. Awdalbegyan 's Avandapatum (1969). Mardiros Ananikian's tez Ermeni Mitoloji 7 vol Mitoloji Tüm Yarış (1964; repr. 1925 ed.) Ve James Russell Zerdüştçülük Ermenistan'da (1987) da kutsal bitkiler üzerinde önemli madde içerir. Bütün bu işleri, kutsal bitkiler Ermeniler arasında saygı liste iken ve bunlar hakkında değerli efsaneler sağlamak, bunların hiçbiri bu bitkilerin orijinal itiraz (16) için olası nedenleri inceliyor. Benzer şekilde, erken Ermeni tıp son zamanlarda işleri entheogens üzerinde bitkiler (17) ile tıbbi değeri gibi değil, daha ziyade odaklanmak değil. Her durumda, mantar ve / veya ağaç mantarları bunlardan listeleri görünmez.

Ermeni birincil kaynaklar da çok az ilgili mantarlar (Ermeni demek çökük) (18). esrar, Mandrake, baldıran bahseder 5 yüzyıl Eznik, ve sütleğen ve iyi etkileri (19) yalnızca bir kez, yorum yapmadan kelime mantar kullanır (20) farkındaydı. 13. yüzyıl Kirk 'Vastakats' [Kitap emeklerinin] Kısa bir bölüm (# 272) üzerine olan yani Ermenilerin mantar aşina olduğunu gösterir mantar, büyüyen yetiştirme. Alişan's girdilerde Haybusak için mantarı olan T'npi (# 796, s. 191) K'ujulay / K'uch'ula (# 3216, s. 648) ve Gharicon (# 1813, s. 392). T'npi ve K'ujulay onun gibi bakmak Amanita. Gharicon belki edildi Fomitopsis officinalis, Mantarı ağaç mantar Pliny tarafından bahsedilen ve çok sayıda tıbbi preparatları (21) kullanılır. Çayır mantarı ve Amanita Ermeni doktorlar Mxit'ar Herats'i (12. yüzyıl) tanıdık edildi ve Amirdovlet (15. yüzyıl) kim ilaçlar içinde hastalık çeşitli onları mezkur (22). Mantarı da 13. yüzyılda ticaret değerli bir meta olarak bahsedilen Hukuk kuralları Mxit'ar Gosh (23).

hosts bilinen bazı ağaçların önemi hakkında [Ermeni edebiyat tarihleri hakkında biraz mantar söylemek 4] rağmen, orada, her şeye rağmen, kanıt Sinek mantarıVe diğer tıbbi mantarlar. Örneğin, Urartu kralı Rusa (8 cent. BC) , Beyaz kavak bir koru dikildi ve kehanet kavak 'yaprakların hışırtısı tarafından daha sonra Hıristiyanlık öncesi Ermenistan bir özelliği idi. Servi, ardıç, meşe, çam, köknar ve diğer edildi kutsal ağaçlar. Dördüncü yüzyılda Orontid kral Eruand BC Bagaran kenti yakınlarındaki köknar bir orman dikildi. Arsacid kral Xosrov II Kotak (MS 330-38) dikti meşe koru "Palace Grove (seslenmekTachar mayri) Ve köknar adlı bir koru Xosrovakert. Dördüncü yüzyılda Suriyeli keşiş, Mar Aha, ağaç ibadet yorumladı arasında Ermeniler (24). 12. yüzyılda Katolikos, Nerses Shnorhali, saygı titrek kavak, kavak ödenen karşı raylı ve söğüt tarafından Arewordik ' ("Güneşin Çocukları"), ayrıca bazı heliotropic bitkiler tapılan antik bir grup. Nitekim, aynı geç olarak 1915 orta ve doğu Anadolu'da, Ermeni nüfusunun büyük saygısı, özellikle de bir su kaynağının yanında belirli ağaçlar tuttu ve onlar yazılı dualar (25) ile şube dekore edilmiştir.

Ama ne kadar erken kez, çağımızda, önce orta ikinci binyılda zaman Vedas oluşan ediliyordu? Arkeoloji, önemli bir potansiyel kaynak, beklemek gerekir daha elverişli kez (26). Şu anda bizim tek kaynaklar erken mitler parçalarıdır daha sonra Ermeni yazıları dahil. Şimdi birkaç tür mitler inceler Wasson ve arkadaşlarının ethnobotanical çalışmalar ışığında.


Allah'ın sana verdiğinden (O'nun yolunda harcayarak) ahiret yurdunu gözet, ama dünyadan da nasibini unutma! Allah'ın sana ihsan ettiği gibi, sen de (insanlara) iyilik et. Yeryüzünde bozgunculuğu arzulama. Şüphesiz ki Allah, bozguncuları sevmez.(Kasas 77)

yaptığımız tüm yorumlar, ya yasal Kazı Öncesi araştırlamarı Esas alarak, yada bilgilenmek amaçlı araştırmaları Esas alarak, yapmaktayız ... LÜTFEN !!! kaçak kazılardan uzak duralım.

Cevapla

“MİTOLOJİ” sayfasına dön